Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Ekopracownia

Ekopracownia - pracownia biologiczna

 

logo

 

Wartość ogólna zadania: 63 574,00 PLN

Dofinansowanie ze środków WFOŚiGW w Łodzi: 60 000PLN

Projekt obejmuje zaplanowanie i utworzenie szkolnej ekopracowni przez wyposażenie jej w nowoczesny sprzęt audiowizualny oraz różnorodne środki dydaktyczne a także stworzenie i wdrożenie programu edukacyjnego opartego na wykorzystaniu zasobów pracowni.

Dotyczy zadania złożonego w ramach Projekt pn.: „Utworzenie ekopracowni w XXIV Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Łodzi” dofinansowane z środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w ramach umowy dotacji numer 806/EE/D/2024 z dnia 20.12.2024 r.  

Utworzenie Ekopracowni zostało zrealizowane przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi 

Beneficjent: 

Miasto Łódź, XXIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi 

  1. Zgodnie z harmonogramem wykonano w pracowni prace: wymiana instalacji elektrycznej związanej z oświetleniem, modernizację podłogi, z położeniem nowej wykładziny, montaż rolet okiennych.

Do wykonania usługi nie wnosi się zastrzeżenia.

  1. Do pracowni zakupiono wyposażenie: szafy szkolne z witryną (6 szt.), krzesło dla nauczyciela (1 szt.), biurko nauczycielskie z komodą (1 szt.), krzesła szkolne (34 szt.), tablicę suchościeralną (1 szt.), fototapetę tematyczną (1 szt.),

Do ww. zakupów nie wnosi się zastrzeżeń 

  1. Do pracowni zakupiono sprzęt audio video: laptop (1 szt.), monitor interaktywny (1 szt.)

Do ww. zakupów nie wnosi się zastrzeżeń 

  1. Do pracowni zakupiono: pomoce dydaktyczne związane z edukacja ekologiczną 

Przedmiot zamówienia

Ilość

Mikroskop biologiczny LED

10 szt.

Mikroskop diagnostyczny z kamerą 5 MPX USB

1 szt.

Preparaty roślinne - zestaw 30 preparatów

1 szt.

Preparaty zoologiczne - zestaw 30 preparatów

1 szt.

Preparaty tkankowe - zestaw 30 preparatów

1 szt.

Bakterie - zestaw 23 preparatów

1 szt.

Mchy, porosty, wątrobowce i grzyby - zestaw 25 preparatów

1 szt.

Genetyka - zestaw 25 preparatów

1 szt.

Układ mięśniowy 50 cm

1 szt.

Szkielet człowieka 170 cm

1 szt.

Czaszka 3 części

1 szt.

Skóra, model na podstawie

1 szt.

Oko, powiększenie 6x, 7 części

1 szt.

Mózg, 2 części

1 szt.

Serce, 3 ruchome części

1 szt.

Ucho, powiększenie 3x, 4 części

1 szt.

Model DNA

1 szt.

Plansza edukacyjna

10 szt.

            Do ww. zakupów nie wnosi się zastrzeżeń 

  1. W pracowni oraz holu przy drzwiach wejściowych zostały umieszczone tabliczki z informacją o utworzeniu pracowni przy udziale środków z WFOŚiGW. Na stronie internetowej szkoły została umieszczona informacja o utworzeniu pracowni przy współudziale WFOŚiGW oraz kwota tej dotacji. 

Rezultaty projektu:

W wyniku Zadania utworzono i wyposażono pracownie przyrodnicza, w której odbywały się zajęcia lekcyjne z przedmiotów przyrodniczych oraz zajęcia Koła Ekologicznego. Młodzież i ich rodzice, nauczyciele oraz pracownicy uczestniczyła w wielu projektach i akcjach ekologicznych i prozdrowotnych. Dzięki aktywnemu udziału w czterech akcjach promujących selektywną zbiórkę odpadów i dbanie o środowisko naturalne („Zbieraj klasą”, „Galante Sprzątanie 2025”, „Wszystkie dzieci zbierają elektrośmieci”; „Tworzywa sztuczne w nowym wcieleniu”) zaobserwowano wzrost poziomu wiedzy na temat selektywnej zbiórki odpadów, recyklingu, możliwości redukcji zagrożeń dla środowiska oraz kształtowano nawyki kultury ekologicznej w środowisku lokalnym. Uczestniczy zadani poznali konkretne zagrożenia dla środowiska oraz sposoby ich ograniczania w codziennym życiu. Dzięki warsztatom, akcjom informacyjnym i praktycznym działaniom (takim jak np. segregacja odpadów, sadzenie roślin, oszczędzanie wody) nastąpiła realna zmiana nawyków uczestników.

  • Projekt „Tworzywa sztuczne w nowym wcieleniu” miał na celu uświadomienie uczniom skali problemu zanieczyszczenia plastikiem oraz pokazanie, że odpady tworzyw sztucznych mogą zyskać nowe życie. Efektem ekologicznym projektu jest zmniejszenie ilości odpadów, wzrost świadomości na temat negatywnego wpływu tworzyw sztucznych na środowisko, rozwijanie kreatywności w podejściu do recyklingu, zmiana codziennych nawyków uczniów i ich rodzin.
  • Projekty „Zbieraj klasą” i „Wszystkie dzieci zbierają elektrośmieci” miały na celu zwiększenie świadomości uczniów na temat szkodliwości elektrośmieci oraz promowanie odpowiedzialnego sposobu ich utylizacji. Uczestnicy poznali, czym są elektroodpady, dlaczego nie wolno ich wrzucać do zwykłych śmietników oraz jak ich składniki wpływają na środowisko i zdrowie ludzi. Dzięki temu rozwinęliśmy u uczniów i ich rodzin, nauczycieli nawyk selektywnej zbiórki elektrośmieci oraz rozwinęliśmy ich wiedze na temat recyklingu sprzętu elektronicznego.
  • Projekt „Galante sprzątnie” miał na celu uwrażliwienie młodzieży na problem zaśmiecania przestrzeni publicznej oraz kształtowanie postawy odpowiedzialności za środowisko lokalne. Poprzez aktywny udział uczniowie dostrzegli skale zanieczyszczeń w swoim otoczeniu oraz zrozumieli jak ważne jest dbanie o wspólną przestrzeń. Efektem ekologicznym akcji jest uśnięcie znacznej ilości śmieci z terenów zielonych, poprawa estetyki i czystości lokalnego środowiska oraz promocja wspólnej odpowiedzialności za środowisko.
  • Działalność szkolnego Koła Ekologicznego polegająca na pielęgnacji szkolnego ogrodu i uprawie warzyw miał na celu rozwijanie wśród uczniów postaw proekologicznych, poczucia odpowiedzialności za środowisko oraz praktycznych umiejętności ogrodniczych. Uczniowie uczyli się jak dbać o glebę, podlewać rośliny, unikać chemii w ogrodnictwie i obserwować cykl wzrostu warzyw. Wspólna praca w ogrodzie wzmocniła więzi i uczyła szacunku do przyrody.  Efekt ekologiczny projektu to zwieszenie bioróżnorodności na terenie szkoły, promocja zdrowego stylu życia.
  • Obchody „Międzynarodowego Dnia Wody” miały na celu zwiększenie świadomości uczniów na temat znaczenia wody w życiu człowieka i przyrody oraz konieczności jej oszczędzania. Uczniowie dowiedzieli się jak poważnym problemem jest niedobór wody na świecie, jak codzienne nawyki wpływają na zużycie wody oraz jak można ograniczyć marnowanie wody w domu i w szkole. Dzięki temu zmieniła się postawa uczniów dotycząca oszczędzania wody.
  • Celem projektu edukacyjnego „Fakty i mity o Czarnobylu. Wpływ promieniowania jonizującego na organizmy żywe” było poszerzenie wiedzy uczniów na temat promieniowania jonizującego, jego źródeł, zastosowań oraz zagrożeń. Uczestnicy poznali różnice między rodzajami promieniowania (alfa, beta, gamma), skutki biologiczne napromieniowania oraz zasady ochrony radiologicznej. Uczniowie poznali skutki skażenia środowiska promieniowaniem, jego wpływ na bioróżnorodność oraz długofalowe konsekwencje dla ekosystemów.
  • Realizacja programu edukacyjnego PSS-E w Łodzi „Wybierz Życie Pierwszy Krok” w zakresie tematyki profilaktyki raka szyjki macicy zwiększyła świadomość młodzieży na temat raka szyjki macicy oraz znaczenia regularnych badań i sczepień przeciw wirusowi HPV. Dzięki udziałowi w projekcie wzrosła wiedza uczniów na temat przyczyn i skutków raka szyjki macicy oraz znaczenia sczepień. Uczniowie zostali zachęceni do odpowiedzialnych postaw wobec własnego zdrowia.
  • Realizacja programu edukacyjnego PSS-E w Łodzi „Znamię! Znam je?” w zakresie tematyki profilaktyki czerniaka miała na celu zwiększenie świadomości młodzieży na temat czerniaka oraz edukacje w zakresie profilaktyki, samobadania i ochrony skóry przed szkodliwym promieniowaniem UV. Uczniowie zostali zachęceni do odpowiedzialnych zachowań prozdrowotnych.

W wyniku realizacji Zadania nastąpił zdecydowany wzrost poziomu wiedzy z zakresu ochrony środowiska i świadomości ekologicznej wśród całej społeczności szkolnej, wykształcono postawy proekologiczne i prozdrowotne oraz indywidualna odpowiedzialność za środowisko i zdrowie.

 

Zdjęcie ławek w ekopracowni

 

Zdjęcie ławek w ekopracowni

 

Zdjęcie tablicy multimedialnej w pracowni

 

Zdjęcie szafki i tablicy informacyjnej w ekopracowni

Zdjęcie tablicy suchościeralnej w ekopracowni

 

 

Ekopracownia - pracownia chemiczna

We wrześniu 2021 roku nasza szkoła przystąpiła do konkursu „Nasze Ekologiczne Pracownie” ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi, a w dniu 02.12.2021 r. otrzymała dotację na realizację zadania „Utworzenie ekopracowni w XXIV Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Łodzi”. 

Wartość ogólna tego przedsięwzięcia wynosi 55.600 zł., a kwota dofinansowania ze środków funduszu – 50.000 zł. Dotacja została przeznaczona na zakup nowego wyposażenia, sprzętu audio video, pomocy dydaktycznych związanych z edukacją ekologiczną oraz roślin doniczkowych. Fundusze własne wykorzystano remont pracowni, malowanie ścian, remont podłogi.  

W pracowni zaplanowano zajęcia dydaktyczno-wychowawcze zgodne z planem zajęć, a także dodatkowe zajęcia, np. spotkania miłośników i miłośniczek ekologii, zajęcia pozalekcyjne – koła zainteresowań (biologiczne, fizyczne, chemiczne), a także zajęcia „Niebezpieczne związki fizyki z medycyną” dla uczniów i uczennic chcących studiować medycynę. Pracownia będzie stanowiła bazę organizacyjno-informacyjną dla osób organizujących akcje ekologiczne, warsztaty masterclass (badanie cząstek elementarnych), zajęcia dla przedszkolaków oraz uczniów i uczennic przygotowujących się do konkursu „Fizyka zabawek”. W pracowni będą się odbywały prezentacje efektów prac wykonanych przez uczniów i uczennice w ramach różnego typu projektów, np. związanych z energetyką jądrową, odnawialnymi źródłami energii , postępującą degradacją środowiska naturalnego oraz efektami działań proekologicznych. 

W wyniku realizacji zadania zaplanowano działania zmierzające do prawidłowego ukształtowania wśród uczniów i uczennic świadomości poznawczej, eksperymentalno-badawczej, ekologicznej oraz postaw odpowiedzialności wobec najbliższego środowiska przyrodniczego. Pragniemy, by nowa ekopracownia stworzyła uczniom i uczennicom możliwość rozpoznawania własnych zdolności, pokonywania barier w budowaniu modeli eksperymentalnych, pozwoliła wykonywać w bezpiecznych warunkach ciekawe doświadczenia, a przede wszystkim rozbudziła w nich chęć poznania tajemnic świata, kosmosu oraz rozumienia praw rządzących środowiskiem, w którym żyją na co dzień. Chcemy, by zdawali sobie sprawę z tego, że funkcjonowanie w symbiozie z przyrodą i rozumienie jej praw będzie pozytywnie wpływać na jakość życia obecnych i przyszłych pokoleń. 

Szczegółowe informacje dotyczące projektu można znaleźć na stronie internetowej WFOŚiGW. strona internetowa WFOŚiGW

logo